Trvanlivost kosmetiky

2 comments
Nikdy jsem nad trvanlivostí kosmetiky nijak zvlášť nepřemýšlela. Přiznám se, že pokud výrobek voní tak, jak má a vypadá, jak má je mi líto ho vyhodit, ale většinou mi rychle se kazící výrobky nevydrží déle než je trvanlivost anebo je už stejně nepoužívám. Po přečtení několika článků a sesbírání důležitých faktů jsem se rozhodla napsat článek na tohle téma. Pokud se pečlivě staráte o svoji pleť byla by hloupost přivodit si ekzém nebo akné používáním prošlé kosmetiky, ať už nevědomky nebo vědomě.

Rtěnky
Dočetla jsem se, že rtěnky jsou odolné a většinou vydrží i několik let. Průměrně vydrží 3 roky, ale čím je mastnější, tím se doba možného používání zkracuje, protože jí hrozí žluknutí.

Lesk na rty
Oproti tomu lesk na rty má mnohem kratší dobu trvanlivosti, protože se do něj pomocí aplikátoru nebo štětečku zanáší bakterie. Podle některých zdrojů vydrží 6-12 měsíců podle jiných i dva roky. Mě osobně by zajímalo, jak je to s leskem na rty, který si nanášíte z tubičky přímo na ně. Dočetla jsem se, že některým dívkám se po použití prošlého lesku na rty udělaly na rtech puchýřky. Za zmínku stojí, že to byly dost parfemované lesky, tudíž bych si na ně já osobně dávala větší pozor.

Tužky na oči a oční linky
Tady jsem se dočetla o hrozícím zánětu spojivek, což bude velmi nepříjemná věc, takže na ty obzvláště pozor. Doba použitelnosti se pohybuje okolo 3-6 měsíců, některé zdroje dokonce uvádí jen 3 měsíce. Musím se přiznat, že mě to docela zaskočilo, protože když jsem někde našla nějakou starší tužku na oči, bez větších obav jsem ji použila a nikdy se mi nic nestalo, naštěstí. Nevím, jak vy, ale já si už příště dám pozor.

Pleťový krém
Doba použitelnosti pleťového krému je prý max. 12 měsíců. Každopádně by jste měli na každé lahvičce najít datum spotřeby. Ještě stojí za zmínku, že do krému zanášíme bakterie pomocí rukou, takže je dobré si vždy ruce před aplikací krému umýt anebo používat nějakou špachtličku. Řešením by mohl být krém v tubě, který do něj navíc nepustí vzduch, ale co si budeme povídat, když je zrovna ten krém, který chci, v krabičce koupím si ho i tak, že.

Parfém
Pokud patříte mezi ty, kterým se parfém dřív vypaří než jej vypoužívají (můj případ) pak vás doba použitelnosti asi taky nebude příliš zajímat. Co je ovšem důležité je, že by jste neměli parfém vystavovat přímému slunci. Nejlépe jej uchovávat ve tmě a v původním papírovém obalu. Zkažený parfém poznáte snadno buď změní barvu nebo vůni, a pak už ho určitě nebudete chtít používat.

Sypké oční stíny
Ty naštěstí vydrží dlouho. Uvádí se 2-3 roky, ale mně se snad ještě nestalo, že bych stíny úplně vypoužívala. To se mi většinou stává jen u nejoblíbenějšího odstínu z paletky. Takže mi tam potom zůstanou další tři odstíny, které už tolik nepoužívám a to si pak raději koupím nové.


Na závěr pár typů, jak pečovat o kosmetiku
  • nikomu ji nepůjčujte
  • perte štětce a ostatní aplikátory
  • chraňte kosmetiku před přímým sluncem, skladujte v temnu a such
  • čas od času si dejte tu práci a kosmetiku protřiďte

2 komentáře:

Děkuji za Váš komentář!

Značka kosmetiky

© ALL RIGHTS RESERVED. Používá technologii služby Blogger.