{fit tip} Povídání o fitness

Leave a Comment
Motivace
Ahoj, dnes bych se s vámi ráda podělila o mojí cestu k fitness, jestli to tak můžu nazvat. Zdravý životní styl (nebo alespoň o něco zdravější) mě začal zajímat už dřív, ale doopravdy a se cvičením jsem se do toho pustila až na konci března tohoto roku. Důvodem byla samozřejmě nespokojenost s vlastním tělem, ale nezanedbatelnou roli v tom hrály i zdravotní důvody. Štvalo mě, jak jsem byla slabá neustále nastydlá a bolely mě záda. Pokud máte podobné potíže, neváhejte a pusťte se do toho. Můžete mi věřit, že nebudete litovat. Jediné co vám brání začít, jste vy sami. Vykašlete se na všechny důvody a výmluvy, proč to nejde a hledejte cesty, jak by to jít mohlo. Nejlépe hned, žádné odklady na zítra, na pondělí, na příští týden, mohlo by se totiž stát, že nezačnete nikdy. Ze začátku to možná nebude snadné, ale výsledky budou stát za to. Naprosto upřímně vám můžu říct, že nejtěžší je začátek, ale postupem času se všechno zlepší.

 Cvičení
Co se týče cvičení nejlepší co můžete udělat, je najít si aktivitu, která vás bude opravdu bavit. Nemá cenu přemlouvat se k něčemu, co budete dělat neradi (jasně ze začátku se možná budete muset přemlouvat k jakékoli aktivitě), ale dlouhodobě můžete vydržet jen u toho, co budete dělat rádi. Já jsem začínala klasicky z Jillian (Ripped in 30). Bez mučení se přiznám, že mě nebavilo cvičit každý den to samé deset dní za sebou, takže jsem kažý level cvičila přibližně 4 dny nebo jsem přeskakovala k No more trouble zones. Občas jsem si zacvičila blogilates nebo jiná podobná videa z youtube. Čas od času jsem si zašla na skupinovou lekci jumpingu, kterému jsem byla věrná zhruba rok, než v mém  oblíbeném fitku zavedli lekce TRX, na kterém si momentálně ujíždím.


 Jídlo
Často se uvádí, že 70% (někde i 80%) úspěchu je jídlo. Cvičit a zůstávat u svých špatných jídelních návyků je hloupost. Jasně, jsou lidé, kteří mají i tak výsledky, ale je potřeba si uvědomit, že všechna snaha se nakonec zúročí jen polovičně možná í méně. Já osobně nemám žádný sestavený jídelníček ani nepočítám kalorie, což si možná trochu protiřečí s tím co jsem napsala před chvilkou, ale věřte mi, že jsem svoje návyky od základů překopala. Jídelníčků, receptů, rad a tipů najdete na internetu spousty a pravděpodobně na tohle téma přidám samostatný článek, takže se o tom teď nebudu moc rozepisovat. Každopádně pro začátek je dobré začít snídat (pokud nejste zvyklí), ubrat se solí, přestat pít sladké nápoje, vyhnout se bílému pečivu, sladkostem, fast foodu apod. Většina lidí tohle všechno pravděpodobně ví, stačí se tím začít jenom řídit.

Výsledky
Na tomhle místě by asi bylo fajn přidat fotky mého zatím malého pokroku, ale jsem srab, takže se s vámi podělím jen o úbytky cm. Od 23. března do 11. června:
pas - 4 cm
břicho - 3 cm
stehno - 6 cm
boky - 9 cm

Doufám, že pro někoho můžu být alespoň malou inspirací. Pokud budete mít nějaké otázky, nebojte se napsat do komentářů.

0 komentáře:

Okomentovat

Děkuji za Váš komentář!

Značka kosmetiky

© ALL RIGHTS RESERVED. Používá technologii služby Blogger.