{fit tip} Posilování na TRX

2 comments
 TRX: Total-Body Resistance Exercise = Cviky pro zatížení celého těla

TRX jsou závěsné systémy, pomocí kterých můžete snadno posilovat svaly na celém těle

Já jsem se k tomuhle cvičení dostala postupně. Nejdřív mě zaujal jumping, skákání na trampolínkách mi připadalo jako zábava, a bez trampolínky si holt doma nezacvičíte, a tak jsem konečně měla tu správnou motivaci zajít do fitness centra. Nakonec se ukázala, že jumping opravdu je zábava, a tak jsem u něj nějaký čas vydržela. Ale jak už to tak bývá měla jsem chuť na změnu a hlavně jsem chtěla tělo tvarovat, k čemuž mi jumping moc nepomáhal. Jumping je skvělá aerobní aktivita, určitě vhodná na hubnutí, mně perfektně vytvaroval lýtka, to mu musím uznat.

Myšlenka na cvičení, u kterého by se posilovalo přetrvávala, a když trx dorazilo i do mého oblíbeného fitka, nebylo co řešit. Hned jsem se přihlásila na první pořádané hodiny. Výhodu jsem viděla i v tom, že tam nebudu jako jediný začátečník, což mi dodalo kuráž. Ukázalo se, že posilování na trx je pro mě přesně to pravé, a tak jsem u něj vydržela až doteď a určitě ještě dlouho vydržím.

Pokud ještě hledáte odvahu na trx zajít, neváhejte a jděte do toho. Náročnosti se bát nemusíte. Posilujete jen vlastní vahou a náročnost každého cviku si můžete jednoduše upravit podle sebe. Navíc každý dobrý trenér, bude brát v úvahu fyzickou kondici všech, takže se nemusíte bát, že se "ztrapníte", a pokud ne tak už se tam jednoduše nemusíte vracet. Určitě bych se ale hned napoprvé nevzdávala, možná vám nepůjdou hned všechny cviky, tak jak byste si představovali, ale věřte mi, že stačí vydržet a pokroky se rychle dostaví.

Když se vám trx v jednom fitku nebude líbit, neznamená to hned, že tohle cvičení pro vás není. Z vlastní zkušenosti můžu říct, že hodně záleží na trenérovi. Každý má jiný styl, pro mě je např. důležitá i správná motivační hudba při cvičení, kterou vybírá trenér, anebo kombinace cviků, jak moc je trenér náročný, jak dobře vysvětlí konkrétní cviky apod.

Poslední věc, o které bych se chtěla zmínit, a která trochu souvisí s mým předsevzetím je, že jsem se konečně odvážila jít i do klasického fitka (ne na skupinovou hodinu), kde mají zavěšená trx. Možná si říkáte, jaký je v tom rozdíl a proč to beru trochu jako odvážný krok. Pro mě je to hlavně ta věc, že v klasickém fitku samozřejmě cvičí převážně kluci, zatímco na skupinových lekcích jsem zvyklá naopak, a také vám nikdo nepředvičuje, tudíž na vás spočívá dalo by se říct "odpovědnost" za celý trénink a to si myslím trochu kuráže vyžaduje. Každopádně sestavovat si vlastní workouty je teď pro mě nová výzva a věřím, že vám o trx nepíšu naposledy.

Cvičíte na TRX nebo jste o něm alespoň někdy slyšeli?

2 komentáře:

  1. někdy bych chtěla u posilování zůstat, ale stále se mi to nedaří :D..
    Zvu vás všechny na mou Giveaway o voňavé ceny :-)

    OdpovědětVymazat
  2. Hodina TRX ma vždy úplne zničí :) a som riadne spotená, ale mám potom zo seba dobrý pocit.

    OdpovědětVymazat

Děkuji za Váš komentář!

Značka kosmetiky

© ALL RIGHTS RESERVED. Používá technologii služby Blogger.