{tip} Jak zvládnout zkouškové

6 comments
 weheartit.com

Připravila jsem si pro vás pár tipů, jak zvládnout zkouškové období, pokud možno se zdravým rozumem. Nebudu zdržovat jdeme na to.

 Využij předtermíny

Pokud budou na některé předměty vypsány předtermíny, pokus se alespoň některé z nich využít. Předtermíny bývají snazší a učitelé benevolentnější. Samozřejmě to nemusí být pravidlem, ale někteří profesoři umí ocenit snahu. Navíc, pokud se ti zadaří, budeš si moci odškrtnout alespoň některý předmět už před zkouškovým a lépe pak v omezeném časovém období zvládneš zbytek zkoušek.

Mysli dopředu a plánuj

Rozvrhni si jednotlivé zkoušky, tak aby jsi měl/a dostatek času připravit se na ně, ale zároveň mysli na zadní vrátka, a pokus se splnit zkoušky s předstihem, aby jsi případně měl/a prostor pro opravný termín. Všechny zkoušky si pečlivě zaznamenej, společně s časem a místem konání, do diáře, ať na ně nezapomeneš a zbytečně nepromarníš pokus. Z vlastní zkušenosti můžu potvrdit, že je dobré dát si nejtěžší zkoušky hned na začátek zkouškového období, dokud nejsem tolik zahlcená informacemi. Je příjemnější postupovat od těžších zkoušek k jednoduším než naopak.

Shromáždi si materiály

Dřív než začneš se samotným učením shromáždi si všechny potřebné materiály. Skripta, cvičebnice, poznámky ze cvičení a přednášek. Udělej si v nich pořádek případně si vytiskny další materiály. Na internetu existuje množství serverů, kde studenti sdílí školní materiály. K nezaplacení je i zkušenost starších kolegů o průběhu zkoušky, požadavcích konkrétních profesorů apod. Opomenout nesmím ani varianty z předešlých let, není lepší způsob ověřit si znalosti než právě na testech z minulých let. Btw - testy nebo testové otázky se můžou opakovat!

Uč se "efektivně"

Udělej si učební plán - konkrétní části (kapitoly apod.) učiva, které se chceš za den naučit. Předejdeš tak stresu a drcení na poslední chvíli. Tohle je samozřejmě hodně individuální věc, ale například já nevydržím u učení víc než pár hodin denně, takže si raději naplánuji učení na víc dní než, abych nad učivem seděla od rána do večera. Na poslední naplánovaný učební den si nech opakování, ať máš ještě prostor dopilovat poslední nedokonalosti. A poslední tip, kterým se řídím: s úseky látky, které ti vyloženě nejdou (např. vzorečky, definice) neztrácej čas. (Když vím, že mi něco opravdu nejde raději se o dané problematice naučím něco jiného, mám tak jistotu, že v testu napíšu alespoň něco, i když si na konkrétní věc, která mi nešla do hlavy, nevzpomenu.

Nestresuj se

Poslední bod se snadno řekne, ale hůře udělá. Přesto je důležité zbytečně se nestresovat. Tréma tvoje výsledky jenom zhorší. Klasické poučky jako dobře se vyspat, přijít na místo konání zkoušky včas, vzít si náhradní propisku atp. už známe všichni. A poslední rada (od mé mamky) hlavně z toho nezblbni! :D

Co ty a zkouškové?

6 komentářů:

  1. Já mám zrovna teď depku :-/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. tak neměj :) mně to letos taky úplně nevychází podle návodu :o)

      Vymazat
  2. já jsem dnes neudělal zkoušku protože sem těma nervama pokazila první nejduležitější část, nejdřív sem to měla dobře, ale tím jak sem byla nervozní sem to zaškrtala a předělala :/ nikdy na střední se mi to nestávalo, až teď na vysoké tím jak jsem nervózní zmatkuju a nad věcma až moc přemýšlím a pak to pokazím :/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. úplně ti rozumím, já takhle zmatkuju u ústní a nemůžu to překonat, nervy pracujou, když pak odejdu a uklidním se vybaví se mi teprve správná odpověď :)

      Vymazat
  3. Tohle je teď článek přesně pro mě :D Jsem na začátku zkouškového a zrovna dnes jsem musela jednu zkoušku odložit, protože jsem se na ní nepřipravila... Je důležité umět se namotivovat, pak to jde snáz.

    Btw. pěkný blog a dobře se čte :)

    Janina z Blogopisu

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. ani nevíš, jakou jsi mi udělala radost, díky :) a hodně štěstí u zkoušek!

      Vymazat

Děkuji za Váš komentář!

Značka kosmetiky

© ALL RIGHTS RESERVED. Používá technologii služby Blogger.