{tip} Jak efektivně nakupovat vánoční dárky

Leave a Comment


Ráda bych se s vámi podělila o pár tipů, jak se zdravým rozumem, zvládnout předvánoční šílenství nebo alespoň, co se dárků týče. Já už nějaký ten rok nakupuji pravidelně něco okolo deseti dárků, takže by se dalo říct, že už v tom nějakou tu praxi mám.

Pokud jde o mě, základem všeho je dobrý promyšlený seznam. Ideálně začátkem prosince je dobré sednout si a sepsat si seznam všech obdarovávaných, tak budeme mít jistotu, že jsme na nikoho nezapomněli a nebudeme muset na Štědrý den dopoledne pobíhat po nákupáku mezi ostatními šílenci opozdilci. Pokud si ještě nejsme jisti celým seznamem nebo věcmi, které bysme rádi darovali, nic se neděje. Protože jsme začali s předstihem, stihneme ho ještě v klidu doplňovat.

Já osobně se snažím, aby byl každý dárek aslespoň trochu osobní a obdarovanému udělal radost. Pokud víme co si dotyčný přeje, máme úkol snadný, pokud ne, čeká nás ta nejsložitější část - vymyslet, co chceme darovat. S tím už se ovšem musí každý poprat sám. Takové ty klasické rady, co koupit kamarádce jako šperk, knihu apod. jsou sice fajn, ale samozřejmě záleží na konkrétní osobě a na tom co má ráda. Stejně tak, když budeme shánět dárky na poslední chvíli upřednostníme nejspíš první schůdnou variantu, předtím co by jí opravdu udělalo radost. Například já už několikátý rok kupuju pár lidem z rodiny téměř to samé - konkrétně taťkovi DVD s jeho oblíbenou tématikou (zvířata nebo 2.světová válka) a dědovi většinou nějakou velkou knihu křížovek. Sice to není originální, ale podle mě to je pořád lepší než kupovat dárky, které by rozbalili a odložili...takhle alespoň vím, že se jim budou líbit a využijí je.
/jak jsem minulý rok balila dárky se můžete podívat - tady/

Dalšímm bodem programu je samotný nákup. Nejlepší je vzít seznam a vytipovat si obchody, kde by se dali dárky koupit. Nemá cenu pobíhat od obchodu k obchodu (od ničeho k ničemu) a hledat, co nás kde cvrkne do nosu nebo alespoň u mě to tak nefunguje. Když nejdu s jasným cílem většinou odejdu s prázdnou a jsem naštvaná, že jsem ztrátila čas. Dobré je vzít si s sebou nějakého parťáka (kamarádku, sestru apod.), který poradí, když budeme v něčem nerozhodní, případně alespoň pomůže s taškami. Mě letos hodně pomohla spolubydlící, když jsem se nemohla rozhodnout ohledně dárku pro přítele. Dalším dobrým tipem je nakupovat dárky společně např. v rodině - výhodou je, že tak můžete obdarovanému koupit nějaký hodnotnější dar, který si sám běžně nekoupí a nemusíte vymýšlet každý něco jiného - krátce řečeno dvě mouchy jednou ranou.

Snad vám letošní nakupování půjde od ruky a třeba vám ho usnadní i pár mých tipů. Každopádně nezapomeňte, že vánoce jsou svátky klidu a to je důležitější než hromada dárků pod stromečkem, vypulírovaný byt a napečené cukroví. Obzvlášt my ženy, to máme někdy ve zvyku přehánět (s vyjímkou mojí maličkosti :D)!

0 komentáře:

Okomentovat

Děkuji za Váš komentář!

Značka kosmetiky

© ALL RIGHTS RESERVED. Používá technologii služby Blogger.