{tip} Výbava pro psaní blogu

Leave a Comment

O tom, jak a proč psát blog, už jsme dříve mluvili. Tentokrát se podíváme na to, co a proč je pro psaní blogu třeba nebo alespoň, co využívám já.

Počítač a připojení k internetu

Asi je nám všem jasné, že bez počítače a připojení k internetu to nepůjde. Já sama bloguju z malého notebooku značky Sony vaio. Mám ho už čtvrtým rokem, a i když mě poslední dobou trochu zlobí, jsem s ním spokojená. Jednak není velký a hlavně neváží tolik jako klasický notebook, což je pro mě jako studenta (neustále na cestách) hodně důležité. Na počítači mám zvlášť celou jednu složku s názvem "blog", ve které mám pak další podkategorie jako inspirace, outfity, fotky, připravené články apod., abych měla přehled. Přiznám se, že poslední dobou už se mi fotky a obrázky strašně hromadí a brzy budu muset udělat čistku jinak už nebudu mít místo. Proto vám doporučuji, abyste hned od začátku udržovali ve fotkách pořádek a nepotřebné mazali, nebo dopadnete jako já.

Foťák

Tady záleží čistě na vašich preferencích, jestli si vystačíte s obyčejným kompaktem nebo zainvestujete do něčeho nákladnějšího. Já jsem si zrcadlovku pořídila až letos, po 4 letech blogování, když jsme si byla opravdu jistá, že foťák chci a využiji. Sice moje fotky nejsou pořád takové, jaké bych chtěla, ale změna je vidět. S fotkami z kompaktu jsem byla hodně nespokojená, obzvlášť potom, co jsem je nahrála na blog, ztratily kvalitu a vypadaly příšerně. Fotky jsou určitě důležitá součást blogu, na kterou čtenáři, podle mě, hodně hledí, takže je dobré dát si na nich záležet. S fotkami souvisí i jejich úprava. Například já upravuji v zoner photo studiu a koláže dělám na picmonkey.com. Pokud znáte i nějaké jiné weby, kde se dají upravovat fotky, budu ráda za každý tip.

Diář

Tady už se dostávám k plánování článků. Vystačím si s obyčejným papírovým diářem, do kterého si kdykoli můžu zapsat nápad na článek, případně si plánuji datum uveřejnění. Pokud chcete blog dělat poctivě a pravidelně asi se plánování nevyhnete a diář vám to usnadní.

Telefon

Telefon je pro mě už taková nadstandardní položka, která k blogu není úplně nutná (stejně jako diář a stativ), ale samozřejmě je fajn být se čtenáři v kontaktu na různých sociálních sítích a moci jim odpovídat hned z mobilu. Pro mě je, co se týče blogu, v mobilu nejdůležitější instagram, který jsem objevila až nedávno, když jsem si konečně i já pořídila chytrý telefon.

Stativ

Stativ je poslední položka, o které se chci zmínit. Sama bych si ho asi nekoupila, ale dostala jsem ho od přítele k vánocům a musím říct, že konečně vidím jeho pozitiva. Je daleko pohodlnější nemuset řešit, kam foťák položit a moci fotit kdekoli. K nezaplacení je při focení outfitů, líčení, účesů nebo třeba různých diy projektů, kdy potřebujete mít obě ruce volné. Je to zkrátka velmi pohodlné a jsem ráda, že ho mám.

To je vše co pro tvoření blogu používám já a řekla bych, že taková výbava bohatě stačí. Jediná věc, kterou bych ještě ocenila na focení outfitů je pevný objektiv, tak snad se mi někdy taky podaří pořídit si ho. To je ale ještě hudba vzdálené budoucnosti. Určitě mi, milí blogeři, dejte vědět, jestli potřebujete ještě něco speciálního navíc, jsem zvědavá!

0 komentáře:

Okomentovat

Děkuji za Váš komentář!

Značka kosmetiky

© ALL RIGHTS RESERVED. Používá technologii služby Blogger.